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IT is going to be tough for anyone to beat Bruce Springsteen for the tour of the year.

Looking fitter than any 63-year-old has a right to and possessed with an indomitable passion for performance, The Boss delivers more in three hours than most acts can muster in one.

From the opening of We Take Care Of Our Own through to the end of 10th Avenue Freeze Out, he was the conductor of mood and conjurer of music magic.

When the moment called for gravitas, he could still the crowd to silence; if it was a barnstorming rock'n'soul revival he wanted, then you better get ready for the spirit to move through you.

 

He had a tough job winning over a polite crowd who sat more than they stood until the encore slammed them to their feet.

It's impossible to sit during Born To Run or Dancing In The Dark and he made regular forays into the audience to rev them up.

He brought all his moves - the guitar slinging, the booty shaking and crowd surfed across the floor to get back on stage.

Of course his beloved E Street Band all enjoyed their moments up front and in the spotlight with new addition Tom Morello of Rage Against The Machine, filling in for Steve Van Zandt, bringing a different kind of energy to the guitar solos.

 

Equally popular was saxophonist Jake Clemons who joined the band after the death of longtime E Streeter, his uncle Clarence.

Springsteen won parochial hearts with a cover of The Saints' Just Like Fire Would, while the majority of the set was punctuated with tracks from his latest record Wrecking Ball.

Springsteen performs again in Brisbane on Saturday before heading to Sydney, Melbourne and Hanging Rock.

 

Ariclie Original


Il va être difficile de surpasser Bruce Springsteen pour la tournée de l’année.


Après son premier concert au Brisbane Entertainment Center, la chemise collée à la peau, la guitare levée et le sourire radieux, Springsteen a prouvé pourquoi il était l’artiste de référence.

 

Paraissant bien plus en forme que n’importe quelle personne de soixante-trois ans, et possédé par une passion indomptable de la performance, le Boss donne plus en trois heures que ce que les autres ne pourraient en une heure.

Du début, avec We Take Care Of Our Own, à la fin, avec 10th Avenue Freeze Out, il est le chef d’orchestre de l’état d’esprit et le prestidigitateur de la magie musicale.

Quand le moment est grave, il sait faire taire le public ; s’il veut une reprise rock’n’soul endiablée, vous avez intérêt à être prêt pour ce changement.

 

C’est difficile de convaincre un public poli qui reste plus assis que debout jusqu’à ce que les rappels les fassent se lever.

Il est impossible de rester assis sur Born In The USA ou Dancing In The Dark et il a fait des tentatives régulières pour les stimuler.

Il a tout fait : lancer sa guitare, remuer ses fesses et slammer dans la fosse avant de rejoindre la scène.

Evidemment,  ses bien-aimés membres du E Street Band ont tous droit à leur moment de mise en avant dans la lumière, avec le nouvel arrivant Tom Morello de Rage Against The Machine, remplaçant de Steve Van Zandt, qui apporte une autre énergie aux solos de guitare.

 

Le saxophoniste Jake Clemons, qui a rejoint le groupe après la mort de son oncle, membre du E Street Band de longue date,  est tout aussi populaire.

 

Springsteen a rallié les cœurs de la paroisse australienne avec la reprise de The Saints’ Just Like Fire Would, tandis que sa plus grande partie de sa setlist était jalonnée de morceaux issus de son dernier album Wrecking Ball.

Springsteen jouera de nouveau à Brisbane samedi avant d’aller à Sidney, Melbourne et Hanging Rock.

 

Traduction : Missfafa