Forums
Adelita [4ème single de Tracks] sortie le 29 mai
Citation de Fabrice le 28 mai 2025, 19 h 30 min13 secondes disponibles sur le site "Lost albums". La suite de cette chanson de l'album Inyo sera disponible le 29 mai.
13 secondes disponibles sur le site "Lost albums". La suite de cette chanson de l'album Inyo sera disponible le 29 mai.
Citation de Marc le 28 mai 2025, 19 h 31 minCitation de Fabrice le 28 mai 2025, 19 h 30 min13 secondes disponibles sur le site "Lost albums". La suite de cette chanson de l'album Inyo sera disponible le 29 mai.
Cool il va la chanter à Marseille donc 😂😂
Citation de Fabrice le 28 mai 2025, 19 h 30 min13 secondes disponibles sur le site "Lost albums". La suite de cette chanson de l'album Inyo sera disponible le 29 mai.
Cool il va la chanter à Marseille donc 😂😂
Citation de marcolas le 29 mai 2025, 15 h 54 minJ'aime beaucoup. Je prends volontiers ça sous le soleil marseillais en "world premiere"
J'ai une question qui va avec : c'est produit par Ron Aniello d'après les crédits Youtube. Et donc un enregistrement récent, pas du tout de l'époque de GOTJ comme le laisse penser les commentaires. C'est bizarre, non ? C'est le cas aussi des autres morceaux sortis jusque là ?
J'aime beaucoup. Je prends volontiers ça sous le soleil marseillais en "world premiere"
J'ai une question qui va avec : c'est produit par Ron Aniello d'après les crédits Youtube. Et donc un enregistrement récent, pas du tout de l'époque de GOTJ comme le laisse penser les commentaires. C'est bizarre, non ? C'est le cas aussi des autres morceaux sortis jusque là ?
Citation de Hanx le 29 mai 2025, 16 h 35 minElle aurait pu avoir sa place sur Western Stars nan ?
J'aime beaucoup.
Elle aurait pu avoir sa place sur Western Stars nan ?
J'aime beaucoup.
Citation de Kyle William le 29 mai 2025, 17 h 10 minCitation de marcolas le 29 mai 2025, 15 h 54 minJ'aime beaucoup. Je prends volontiers ça sous le soleil marseillais en "world premiere"
Je crois qu’Aniello est crédité comme producteur sur l’ensemble des titres du coffret, car tout est repassé entre ses mains, même les choses enregistrées des années avant le début de sa collaboration avec Bruce.
Citation de marcolas le 29 mai 2025, 15 h 54 minJ'aime beaucoup. Je prends volontiers ça sous le soleil marseillais en "world premiere"
Je crois qu’Aniello est crédité comme producteur sur l’ensemble des titres du coffret, car tout est repassé entre ses mains, même les choses enregistrées des années avant le début de sa collaboration avec Bruce.
Citation de Fabrice le 29 mai 2025, 17 h 32 minCitation de marcolas le 29 mai 2025, 15 h 54 minJ'aime beaucoup. Je prends volontiers ça sous le soleil marseillais en "world premiere"
A priori, l'album a été enregistré en 1997 mais il y a eu des "overdubs" dans les années 2010 (Patti avait diffusé une courte vidéo de l'enregistrement de la chanson Lost Charro).
A priori, l'album a été enregistré en 1997 mais il y a eu des "overdubs" dans les années 2010 (Patti avait diffusé une courte vidéo de l'enregistrement de la chanson Lost Charro).
Citation de Fabrice le 29 mai 2025, 18 h 30 minBruce Springsteen’s latest preview of “Tracks II: The Lost Albums” arrives today with “Adelita,” an ode to Mexico’s female “soldaderas” — who played a major role in the country’s fight for independence. Inspired to explore themes of this nature in the 1990s, during a series of motorcycle trips across the Southwest, Springsteen’s years in California saw him diving into both the history of the region (including “La Adelita,” the “corrido” that serves as this song’s namesake) and its contemporary events. “There was constant border reporting in the Los Angeles Times, so it was a big part of your life,” he remembered. The results appear for the first time on “Tracks II” as “Inyo” — a previously-unheard, ten-song thematic collection set throughout the border states of California and Texas (plus one detour to New Jersey).
“‘Inyo’ was a record I wrote in California during long drives along the California aqueduct, up through Inyo County on my way to Yosemite or Death Valley,” recalled Springsteen. “I was enjoying that kind of writing so much. [On ‘The Ghost Of Tom Joad’ tour] I would go home to the hotel room at night and continue to write in that style because I thought I was going to follow up ‘The Ghost of Tom Joad’ with a similar record, but I didn’t. That’s where ‘Inyo’ came from. It’s one of my favorites.”
While primarily tracked as a solo record, “Inyo” does notably find Springsteen collaborating with mariachi musicians throughout — as heard on “Adelita.” These musicians include Luis Villalobos, Alberto Villalobos, Angel Ramos, Humberto Manuel Flores Gutierrez, David Glukh, Jorge Espinosa and Miguel Ponce. Thematically, several songs on the record examine the Mexican diaspora, how border crossing between Mexico and the U.S. has affected generations and the cultural losses endured as a result. It’s a musical thread that Springsteen first began to examine by covering Ry Cooder’s “Across the Borderline” on his 1988 Tunnel of Love Express tour.
Bruce Springsteen’s latest preview of “Tracks II: The Lost Albums” arrives today with “Adelita,” an ode to Mexico’s female “soldaderas” — who played a major role in the country’s fight for independence. Inspired to explore themes of this nature in the 1990s, during a series of motorcycle trips across the Southwest, Springsteen’s years in California saw him diving into both the history of the region (including “La Adelita,” the “corrido” that serves as this song’s namesake) and its contemporary events. “There was constant border reporting in the Los Angeles Times, so it was a big part of your life,” he remembered. The results appear for the first time on “Tracks II” as “Inyo” — a previously-unheard, ten-song thematic collection set throughout the border states of California and Texas (plus one detour to New Jersey).
“‘Inyo’ was a record I wrote in California during long drives along the California aqueduct, up through Inyo County on my way to Yosemite or Death Valley,” recalled Springsteen. “I was enjoying that kind of writing so much. [On ‘The Ghost Of Tom Joad’ tour] I would go home to the hotel room at night and continue to write in that style because I thought I was going to follow up ‘The Ghost of Tom Joad’ with a similar record, but I didn’t. That’s where ‘Inyo’ came from. It’s one of my favorites.”
While primarily tracked as a solo record, “Inyo” does notably find Springsteen collaborating with mariachi musicians throughout — as heard on “Adelita.” These musicians include Luis Villalobos, Alberto Villalobos, Angel Ramos, Humberto Manuel Flores Gutierrez, David Glukh, Jorge Espinosa and Miguel Ponce. Thematically, several songs on the record examine the Mexican diaspora, how border crossing between Mexico and the U.S. has affected generations and the cultural losses endured as a result. It’s a musical thread that Springsteen first began to examine by covering Ry Cooder’s “Across the Borderline” on his 1988 Tunnel of Love Express tour.